Thursday, November 21, 2013

Untuk adik bongsu si kembar :’)

Bismillah.

Assalamualaikum. Kembali berkongsi cerita di blog, setelah hampir seminggu bercuti. Dah berwajah baru nampaknya, pink-purple. ^_~ Entri kali ni ditujukan khas untuk adik bongsu tersayang, si kembar. :')

Teringat kisah masa ummi mengandungkan adik kembar. Ummi langsung tak tahu yang masa tu dia tengah membawa dua nyawa dalam perutnya. Hinggalah bila usia kandungan ummi sudah mencecah tujuh bulan. Waktu tu ummi kena tahan di hospital sebab diabetes @ kencing manis tinggi sangat. Alang2 dah ditahan di wad, nurse pun scan la perut ummi. Sangat teruja bila dapat tahu ummi mengandung baby kembar. Masa tu ummi tak cakap pun lelaki ke perempuan. Surprise la kononnya. Heee~ =D

Lepas daripada tu saya, abah dan adik2 yang lain terus ke mall untuk beli baju baby. Bila tahu kembar kena beli baju extra la kan? ;) Disebabkan tak tahu jantina baby, jadi kami beli je baju yang tak nampak macam boyish @ girlish sangat (dua2 boleh pakai). ^^ Ummi masih di wad masa tu. Selang beberapa hari di hospital, ummi mengadu sakit perut. Ingatkan sakit biasa je, bila doktor check rupanya 'jalan' dah terbuka. Maknanya dah sampai masa untuk bersalin. Huuu~

21 November 2003

Pada hari jumaat yang mulia, lahirlah 2 bunga dalam taman keluarga Encik Ab Halim Fauzi dan Puan Rosnani. Sepasang puteri penyeri buat keluarga kami, Nur Hani Adila dan Nur Hani Alia. Penutup yang indah buat ummi yang melahirkan. 10 kali mengandung dapat hadiah extra seorang puteri dari Allah. :') 

Memandangkan saiz fizikal ummi yang kecil, jadi tak dapat nak tampung dua baby yang terlampau berat. Sebab tu la adik lahir tak cukup bulan. Kalau ikutkan due date sebenar adik sepatutnya lahir bulan 1. Takpe la dik, asalkan adik lahir dengan selamat itu pun dah cukup menggembirakan kami. Kalau nak tunggu 9 bulan tak tahu la besar mana perut ummi. Membesar kat luar ye dik! Heee~ ^_^

21 November 2013

Pantasnya masa berlalu, kini kalian telah meningkat dewasa wahai adik kembarku sayang. Tak tahu kenapa, bila teringat kat adik, kakak jadi rasa sedih. Mungkin selama ni, kakak masih belum cukup mengenali adik berdua. Kakak masih belum cukup menghabiskan masa-masa berkualiti dengan adik. Kakak masih belum menunaikan hak kamu berdua sebagai adik dengan sebaiknya. Maafkan kakak ye dik? T_T

Selamat menyambut ulangtahun kelahiran yang ke 10 adik kembarku sayang. Harapan kakak, agar kalian membesar menjadi wanita solehah. Di dunia ini, mana-mana kakak pun, pasti menginginkan yang terbaik buat adik-adik mereka. Begitu juga dengan kakak, kakak mengharapkan yang terbaik buat adik kembar kakak. Jangan diulangi kesilapan-kesilapan yang kakak lakukan selama ini. Jadilah insan yang lebih baik dari kakak. Dan kakak yakin, adik kembar kakak pasti boleh. Both of you are such a sweet and demure sisters. You have a very bright future dear, so please don't spoil it.

Akhirnya, pesanan kakak buat adik berdua, agar jagalah solat dengan sebaiknya. Manfaatkan segala ilmu agama yang adik dah belajar di sekolah dan di kelas mengaji. Jadilah anak yang solehah buat ummi dan abah, adik yang baik buat kakak, kak yeen dan tujuh orang abang yang lain.

Belajarlah bersungguh-sungguh ye dik, kemudian jangan malas untuk menghafaz al-Quran. Adik masih muda, masih punya banyak peluang dan masa untuk menghafaz al-Quran. Jangan jadi macam kakak, bila dah tua macam ni baru nak merangkak-rangkak menghafaz al-Quran. Sangat rugilah bila masa muda dihabiskan begitu sahaja.

Kakak harap adik baca apa yang kakak tulis ni. InshaaAllah, adik berdua sentiasa dalam ingatan dan doa kakak, sepertimana jua ummi, abah dan adik-beradik kita yang lain.

Take good care of yourself dear. Kalau adik perlukan apa-apa dari kakak, just tell me okay? Don't hesitate because i'll always be by your side.

As for your birthday present, adik nak apa? Nanti kakak belikan, tapi inshaaAllah adik hanya akan dapat hadiah tu bila kakak balik rumah nanti.

Till then, wassalam.

Yang menyayangi dan merinduimu,

-Kakak-

I may not have said it often, but just want to let you know
"I am happy and blessed to have both of you as my sisters. Happy 10th birthday." :')

#Sorry kalau gaya bahasa yang kakak guna kurang sesuai dengan umur adik. InshaaAllah satu hari nanti adik akan faham apa yang kakak cuba sampaikan. :')

No comments:

Post a Comment