Friday, September 27, 2013

Buatlah pilihan yang terbaik sayangku...

Bismillah..

Dengan nama Tuhan yang Maha Pengasih, yang masih sayang pada aku dan kamu dengan memberikan kita peluang untuk terus bernafas di bumiNya ini. 

Alhamdulillah, segala puji bagi Dia yang menggerakkan segala sesuatu kerana masih mengizinkan aku untuk terus berkongsi tinta di blog ini. Kali ini hati tergerak untuk menulis sesuatu buat sahabat. Moga entri ini dapat menenangkan jiwa dan membantu dirimu untuk membuat keputusan yang terbaik.

Sahabatku... 

Kadang-kadang untuk menilai sesuatu dengan adil, emosi kita harus diketepikan dan rasional didahulukan. Sayang tidak semestinya perlu kekal bersama, dan adakalanya, perpisahan bukanlah suatu yang buruk, bahkan merupakan permulaan kepada sesuatu yang lebih baik.

Apa-apa pun, istisyarah dan istikharah adalah gandingan yang serasi tatkala dihadapkan dengan persoalan atau pilihan. Tiada penyesalan dan tiada kerugian bagi mereka yang melakukan kedua perkara ini setiap kali sebelum membuat sebarang keputusan, yang bukan hanya terhad kepada soal cinta dan jodoh semata-mata, tetapi seluruh lapangan kehidupan. Istikharah menandakan betapa kita sebagai hamba yang faqir dan lemah, sangat memerlukan petunjuk dan rundinganNya setiap masa.

Semoga Allah memberi kekuatan kepada kita untuk membuat pilihan-pilihan yang terbaik untuk agama, dunia dan akhirat kita berdasarkan istisyarah dan istikharah kita. Dan semoga, kita diberikan kecekalan hati dan keredhaan untuk menerima segala ketentuanNya, yang sudah pastinya terbaik untuk diri kita. Amin ya Robb~

Tiada ragu, hanya Dia yang mengetahui apa yang terbaik untuk kita hamba-hambaNya! 




p/s: Walau apa pun keputusan yang dibuat, yang pasti awak tetap ada kawan yang sentiasa menyayangi dan mendoakan yang terbaik untuk awak. ^_~

No comments:

Post a Comment