Tuesday, August 6, 2013

Inteam -Iman & Aman-



Finally, album terbaru kumpulan inteam keluar jugak. Dah lama tunggu album baru dari kumpulan nasyid kegemaran ni. Dari kecik lagi memang suka sangat dengar lagu-lagu inteam. Dalam album terbaru ni semua 12 lagu best. Tapi yang paling terkesan, bila dengar lagu Tragedi Taif dan Syafaatmu. Menggamit rindu buat Habiballah Nabi Muhammad s.a.w. Allahumma Solli 'ala Muhammad wa 'ala Alihi wa Sohbihi wa Sallim.  

Lagu iman dan aman mengingatkan diri agar mensyukuri keamanan yang diperoleh di tanah air tercinta Malaysia, dalam masa yang sama sentiasa mendoakan para mujahideen di Syria, Palestin, Iraq, Rohingya dan seluruh dunia. Allahummansuril Islama wal Muslimin wal Mustadh'ifin Fi Kulli Makan wa Fi Kulli Zaman. Amin ya Robb.

Jatuh bangun

Duhai Tuhanku...
Jatuh bangunku menghambaMu,
Kadang cinta, kadang ku melupa,
Tega ku menyeksa hidup sendiri.

Duhai Tuhanku...
Untuk yang kesekian kali,
Ku bersujud meminta kembali
Hati yang dipijar indah cintaMu.

Tuhan...
Aku tanpaMu, hidupku menderita..
Sunyi hati, kelam jiwa, bagai terpenjara.

Tuhan...
Biarkan kini, aku dalam rahmatMu,
Meski jatuh dan terbangun,
Ku tetap bertahan.

"Allah tidak hanya menguji kita dengan kesakitan dan apa yang kita benci, tapi bahkan Allah turut menguji kita dengan kenikmatan dan apa yang kita cinta.

Musibah atau nikmat, pulangkanlah kepada Tuhanmu kerana Dialah Pemilik segala-galanya. Benci atau cinta, kembalikanlah kepada Allah kerana Dialah Pencipta perasaan itu dan yang mencampakkannya ke dalam hatimu.

Jangan kita terlampau leka dengan 'hadiah' sehingga terlupa kepada Sang Pemberi hadiah. Cinta kepada makhluq, jangan sampai melebihi cinta kepada Khaliq!"    

"Ada juga di antara manusia yang mengambil selain dari Allah (untuk menjadi) sekutu-sekutu (Allah), mereka mencintainya, (memuja dan mentaatinya) sebagaimana mereka mencintai Allah; sedang orang-orang yang beriman itu lebih cinta (taat) kepada Allah." [Al-Baqarah 2:165]

Ya Allah rezekikan aku kecintaan terhadapMu.


No comments:

Post a Comment